Felix Skalbergs verk känns oftast igen med ett medvetet berättande, ett fysiskt rörelsevokabulär och humoristiska inslag. Han har tidigare skapat verk åt Riksteatern, Svenska Balettskolan och Spira Kulturhus bl.a. Nu intar han 3:e Våningens scenrum med viljan att på ett lekfullt sätt experimentera och utveckla berättandet och det sceniska uttrycket.

Tillsammans med Martin Nick Alexandersson som dramaturg och utvalda dansare undersöker han ämnet machokultur i ett verk skapat exklusivt för 3:e Våningen.

Klubben är efter Vi Två och Martin, Felix och Oceanen, deras tredje produktion tillsammans. Kaosartat bejakande och två starka vilseledande egon står till grund för en kavalkad av osammanhängande samtida referenser som avlöser varandra.

Vad gör du när mattan dragits undan och ditt maktimperium inte längre är värt något? I Klubben möter vi tre före detta inflytelserika män som ska tillsammans repetera en pjäs. Vi får här se hur den hierarkiska ordningen etableras, vem som blir ledaren och varför? Kan dom samverka i en jämlik plan-hierarki? Om inte, uppstår det förståelse männen emellan oavsett maktposition?

Koreografi & Regi: Felix Skalberg
Dramaturgi och Regi: Martin Nick Alexandersson
Dansare: Toby Kassell, Gustaf Jönsson & Felix Skalberg
Ljus: Felix Skalberg & Martin Nick Aexandersson

Med stöd av Göteborgs Stad och Rum för Dans

20 oktober kl 19:00
21 oktober kl 19:00
22 oktober kl 16:00

Köp biljetter på Tickster.com.
Boka biljetter via e-post bokning@3vaningen.se eller telefon 0702 – 72 17 71.

Ordinarie biljettpris: 160 kr
Student, pensionär, arbetssökande: 120 kr